Že se obsahový marketing soustředí na poskytování rad a přidané hodnoty pro zákazníky, bylo už zmíněno v článku “K čemu je obsahový marketing”. Nyní bude vysvětleno, jaké týmové role jsou s obsahovým marketingem spojeny.

Chief Content Officer

  • dohlíží nad aktivitami spojenými s obsahovým marketingem tak, aby byly v souladu s firemní marketingovou strategií

Managing Editor

  • pracuje s tvůjrci obsahu a dohlíží, aby práce byla odvedena včas a obsah byl upravený + časuje vydávání obsahu
  • zajišťuje také, aby byl obsah připraven pro SEO

Tvůrci obsahu

  • tvoří příběhy v návaznosti na naši cílovou skupinu

Listening Officer

  • zjišťuje, jestli má publikovaný obsah požadovaný marketingový efekt, sleduje reakce publika na sociálních méediích a jinde

Obsahový kalendář

  • zajišťuje, že všichni pracují v časových termínech
  • obsahuje velmi důležitou část “list priorit”, který obsahuje už dostupný obsah, co potřebuje redesign, obsah v připravě a obsah plánovaný do budoucna

Zejména u menších společností může 1 člověk v organizaci zastávat více rolí najednou. Důležité ale je, aby na žádnou ze zmíněných rolí nebylo zapomenuto.