Proč zvyšovat návštěvnost webu

Odpovězte si: Máte web na parádu, nebo k podpoře svého byznysu či byznysu firmy?

Správný obchodně úspěšný web musí získávat návštěvnost, aby mohl získat nové zákazníky a klienty. Tedy aby mohl prodat vaše služby nebo výrobky. Bez návštěvnosti to zkrátka nejde.

Ale aby mohl váš web přitahovat pozornost a získávat návštěvnost, je nutné mít na webu odpovídající obsah. Ale nejenom obsah, je třeba mít užitečný obsah. Ovšem nejenom užitečný obsah, ale takový obsah, který zajímá vaše konkrétní zákazníky či klienty.

Takový web je pak jako perpetuum mobile = zdarma a bez oddychu vám přivádí nové zákazníky.

zvýšení návštěvnosti

Jak na zvýšení návštěvnosti

Ale jak na to? Jak přivést na web více návštěvníků? Využít můžete několik způsobů. Já jsem vybral mé tři nejoblíbenější:

KROK 1: Optimalizujte stávající obsah

Zkratku SEO jste už asi slyšeli. A pokud ne, tak vězte, že jde v překladu o optimalizaci pro vyhledávače.

Jednoduše je třeba zjistit, jaká slova a slovní spojení lidé používají k hledání ve vyhledávačích, jako je Google nebo Seznam, a pak je dostat na ta správná místa ve vašem obsahu. Taková slova by se pak měla vyskytnou alespoň v titulku, v nadpisech a v textu na stránce vašeho webu.

Pamatujte přitom, že každá stránka vašeho webu odpovídá nějakému hledanému výrazu. Zjednodušeně to znamená, že čím více konkrétně tematicky zaměřených stránek máte, tolikrát se může web zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Začněte proto na svém webu tvořit nové stránky.

KROK 2: Začněte publikovat články

Vy ještě nemáte firemní blog? Velká chyba. Pravidelně publikované články ve vašem blogu:

  • Jsou dalšími stránkami, které se mohou zobrazit ve vyhledávači.
  • Přitahují pozornost vašich potenciálních zákazníků.
  • Zvyšují vaši důvěryhodnost nutnou k prodeji.

Možná si říkáte: „Já nejsem žádný spisovatel!“ Ale věřte mi, naučíte-li se několik základních pravidel, zvládnete psát články „levou zadní“. Aspoň jeden nebo dva články z vašeho oboru měsíčně vám pak nezaberou ani hodinku práce. Rád vás to sám během jediného dne naučím.

firemní-blog - copywriting v akci

KROK 3: Začněte s PPC kampaněmi a e-mail marketingem

Často vidím, že lidé začínají inzerovat v PPC systémech Adwords a Sklik, aniž by měli na webu užitečný obsah zaměřený na jejich konkrétní zákazníky. Bez takového obsahu je jakýkoli marketing jen vyhazováním peněz z okna. Samotný marketing totiž neumí prodat vaše výrobky, ty prodá až váš web.

Naučte se proto psát pro svůj web nebo e-shop takový obsah, který prodá vaše výrobky a služby. A pak začněte s pořádnými PPC inzeráty a e-mailovým marketingem, pomocí nichž na svůj web přivedete tu správnou návštěvnost.

Tvorba PPC inzerátů se přitom dost podceňuje, ale jejich znění rozhoduje o tom, zda lidé na váš web přijdou nebo ne. A každá návštěva je nový potenciální zákazník.

 

Totéž platí o e-mailu. Umíte napsat předmět e-mailu, který donutí vašeho potenciálního zákazníka e-mail otevřít? Pak máte vyhráno jen z třetiny, protože vám stále chybí dva kroky k získání návštěvníka webu:

  • Napsat e-mail tak, aby zaujal a dotyčný ho přečetl.
  • A donutit čtenáře e-mailu provést požadovanou akci – přesun na web.

Jak měřit návštěvnost webu

No  a nakonec je třeba vše měřit. Je potřeba například vědět:

  • Zda obsah webu odpovídá očekávání návštěvníků.
  • Odkud lidé na web chodí a který ze zdrojů návštěvnosti přivádí opravdové zákazníky.
  • Jak optimalizovat PPC kampaně, aby za méně peněz přiváděly více návštěvníků.

Google Analytics v akci

Pokud se ještě nevyznáte v množství dat v Google Analytics, je na čase s tím něco udělat.