Nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o uživatelích webu.
Google Analytics nabízí nespočet funkcí a ukazatelů, dalším z nich je sledování rychlosti webu. Dlouhé načítání stránek totiž zapříčiní to, že zákazníci půjdou raději na konkurenční e-shop.
Jak zjistit, která cílová skupina navštěvuje e-shop? V Google Analytics lze v záložce Publikum zjistit všechny informace o zákaznících. Jaký je jejich věk, pohlaví, kolik zákazníků je nových nebo vracejících se i kolik času na stránkách jednotliví uživatelé tráví. A tak při vytváření reklamy se lze jednodušeji zaměřit na cílovou skupinu.
Další záložka Kampaně říká, jak efektivní je daná kampaň. Která přináší nejvíc peněz, a jaká je tedy návratnost investice. Důležité je sledovat také míru okamžitého opuštění, která říká, kolik lidí se z reklamy dostalo ihned na e-shop a ihned zase opustilo.
Tento nabízený přehled o datech a o tom, zda nastavené kampaně přináší výsledky a e-shop prosperuje je jednoduchý a přehledný. V datech z Google Analytics by měl umět číst každý e-shoper.
Zdroj: https://www.vybrat-eshop.cz/novinky
Napsat komentář