Díky obsahovému marketingu může daná společnost zasáhnout potenciálně velké a nové publikum takovým způsobem, který nevypadá moc marketingově a staví danou organizaci do role odborníka na danou problematiku. Obsahový marketing se dá zvládnout s nízkým (i žádným) budgetem a vede ke vzniku potencionálncíh zákazníků.

Obsahohovému marketingu je třeba plánovat věnovat se dlouhodobě a pravidelně, protože taková cesta vede k získání důvěry zákazníka. Cílem je vyvolat zájem o značku nebo konkrétní přínos.

Místo generických reklam je třeba poskytovat návštěvníkům webu rady a hodnotu formou sdělení soustředěných na potřeby zákazníků a ukázat, jak dané produkty zlepší zákazníkům život. Cíl není vyprodukovat co nejvíce obsahu, ale vyprodukovat správný obsah, ušitý na míru cílové skupině a strategicky publikovaný.

Jsou 4 fáze obsahového marketingu:

  1. povědomí a objevení
    • zákazník si uvědomí, že něco potřebuje
    • obsah zaměřen na povědomí o značce a problematice
  2. zvažování
    • zákazník si uvědomí, že něco potřebuje a zjišťuje, jaké produkty daná značka nabízí
  3. porovnávání
    • cena, doprava, záruka, možnost vrácení, platební metody
  4. obhájení
    • přerod zákazníka v dobrovolného doporučovatele našich produktů, značky
    • word of mouth
    • tlak na sdílení na soc. mediích, soutěže, …

Obecně se strategie obsahového marketingu doporučuje stavět kolem oblastí, kde dokáže daná organizace vyprodukovat největší přidanou hodnotu pro zákazníky a nejlépe jinak, než konkurence. Na tyto oblasti se dá přijít položením otázky “co naše konkurence nedělá?”.