Čím dál tím více lidé nakupují z pohodlí domova prostřednictvím e-shopů. Důsledkem rozmachu on-line nakupování vznikají zbožové vyhledávače, které taky známe jako porovnávač cen, srovnávač zboží, vyhledávač zboží atd. Všechny tyto synonyma reprezentují jedno a to samé – web, který má za úkol agregovat údaje z jednotlivých e-shopů a vyhledávat zboží podle konkrétních zákazníkových požadavků.

Kvůli stále většímu počtu e-shopů začalo být pro mnohé trochu  problematické orientovat se v jejich nabídce. Zbožové vyhledávače slouží k zjednodušení vyhledávání nejvýhodnějších nabídek na trhu. Dokáží však i vyfiltrovat zboží podle jiných parametrů, např.: dostupnost zboží, rozměry produktu, cena dopravy či značka.

Pro zákazníka to znamená ušetření času při hledání. Stačí do vyhledávače zadat název zboží, které chce zakoupit (např. fén na vlasy), zadat potřebné parametry a zobrazí se mu pouze nabídky těch e-shopu, které odpovídají jeho potřebám. Na jednom místě nalezne uživatelské recenze, může si nechat srovnat nabídky podle ceny nebo oblíbenosti. Vlastně je to takový pomocník při nakupování.

Pro e-shopy jsou zbožové vyhledávače přínosem především z hlediska marketingu. Umístěním e-shopu na cenový srovnávač získává jeho provozovatel cílenou propagaci. E-shop platí srovnávači za proklik, tedy za skutečně přivedeného zákazníka. Zboží je do srovnávače nejčastěji exportováno pomocí XML, nebo CSV.

Nejznámějšími zbožovými vyhledávači v Česku jsou Heureka.cz, Zbozi.cz a Kupi.cz