Prvním krokem k založení e-shopu je nutnost si uvědomit, co vše k tomu potřebuji. Tím nejdůležitějším je výběr komodity resp. co budeme prodávat. Následuje tvorba ceny a rozhodnutí, zdali budeme nakupovat od výrobce nebo přes prostředníky. Dalším důležitým faktorem jsou propagační kanály, jaké možnosti propagace můžeme využít. Nesmíme vynechat ani zhodnocení konkurence, v případě velké konkurence je nutné vynaložit vyšší úsilí a tím pádem i více peněz. Máme dostatečný kapitál? Známe základní zákony, které e-shopy musí respektovat? I zhodnocení rizika patří k důležitým faktorům podnikání na internetu.

Návrh e-shopu by měl probíhat následovně, abychom opakovaně nemuseli platit grafické práce. Je dobré vytvořit wireframy s rozložením stránky, navrhnout strukturu a detail produktů, nákupní cyklus aj. Vhodné je nechat to otestovat nestranným člověkem, který zhodnotí, zdali je e-shop dostatečně srozumitelný a lze jednoduše vybrat zboží a odeslat objednávku. Dále vyřešíme pronájem či koupi e-shop platformy, volbu účetního systému, nákup vhodné domény a hostingu. Sledovat návštěvnost našeho e-shopu je také klíčová, zpětné odkazy, SEO, porovnávače zboží a soc. sítě.

Všechny tyto kroky jsou klíčové, když chceme tvořit a provozovat e-shop.